15.07.2024 - Bodrum Esnaf ve Sanatkarlar Odası
REKLAM ALANI

YEME-İÇME TESİSLERİNDE KONTROLLÜ NORMALLEŞME SÜRECİ HAKKINDAKİ GENELGE

  • Duyurular / Haberler
  • 29 Mayıs 2020
  • YEME-İÇME TESİSLERİNDE KONTROLLÜ NORMALLEŞME SÜRECİ HAKKINDAKİ GENELGE için yorumlar kapalı
  • 503 KEZ OKUNDU
YEME-İÇME TESİSLERİNDE KONTROLLÜ NORMALLEŞME SÜRECİ HAKKINDAKİ GENELGE
REKLAM ALANI

T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın 21.05.2020 tarihli, Yeme-İçme Tesislerinde Kontrollü Normalleşme Süreci Hakkındaki Genelgesidir. Yeme-İçme Tesislerinde Kontrollü Normalleşme Süreci Genelgesi tüm yeme-içme tesisleri için geçerli olup uyulması gereken kuralları belirlemektedir. Sağlıklı Turizm Sertifikası ise işletmelerin isteğe bağlı olarak bağımsız sertifikasyon kuruluşlarından alabilecekleri bir belgedir.

Bilindiği üzere, Dünya Sağlık Örgütü tarafından “Pandemi” kapsamına alınan Yeni Koronavirüs (COVID-19) salgınının yayılmasının önlenmesine yönelik tedbirler kapsamında,kontrollü normalleşme süreci aşamasına geçilmiş bulunmaktadır.Salgına karşı verilen başarılı mücadele sonrasında, seyahat ve turizm faaliyetlerinin sağlıklı bir süreç içerisinde yeniden başlatılması öngörülmektedir.Bu kapsamda, turizm faaliyetlerinin güvenli bir şekilde gerçekleştirilebilmesi amacıyla,İçişleri Bakanlığı tarafından belirlenecek tarihte faaliyete geçecek olan müstakil yeme-içme
tesislerinde, aşağıda belirtilen önlemlerin alınması ve sürekliliğini sağlanması gerekmektedir.
GENEL İLKELER VE BİLDİRİMİ
Turizm işletmelerinin faaliyetleri sırasında, ilgili kamu kurum veya kuruluşları tarafından ilan edilmiş olan tedbirlere tam olarak uyulur.İşletme genelinde COVID-19 ve hijyen kurallarını/uygulamalarını kapsayan bir protokol hazırlanır, protokol düzenli aralıklarla değerlendirilir, uygulamada karşılaşılan sorunlar, getirilen çözümler ve kamu kurum veya kuruluşlarınca uygulamaya konulan tedbirler dikkate alınarak güncellenir. Protokol kapsamında, hastalık belirtileri gösteren müşteriye personelin yaklaşımı ve uygulanacak işlemler de tanımlanır. Bu işlemler Sağlık Bakanlığı’nın yayınladığı Covid 19 rehberinde açıklanmıştır.Tesis işletmecileri, tesisin tamamında sosyal mesafe önlemlerini almakla yükümlüdür.Genel kullanım alanlarına ve oturum düzenine ilişkin sosyal mesafe planı hazırlanır, tesisin misafir kapasitesi sosyal mesafe planına göre belirlenir, bu kapasiteye uygun sayıda misafir kabul edilir ve kapasite bilgisi tesisin girişinde görülebilir bir yere asılır. Ayrıca, tesis giriş holünde veya dış cephesinde ve misafir ile personelin kolayca görebileceği genel kullanım alanlarında, tesiste uygulanan ve uyulması gereken COVID-19 tedbirleri ve kurallarının yer aldığı panolar düzenlenir.COVID-19 tedbirlerine yönelik mutfak temizliği ve gıda güvenliği protokolü, haşere ve zararlılarla mücadele protokolü hazırlanır. Sorumlu personelce protokole uyulması sağlanır.

MİSAFİR KABULÜ
Misafirlere tesise girişte termal kamera veya temassız ateş ölçümü uygulanır. 38 dereceden yüksek ateş ölçümlerinde, misafir işletmeye alınmayarak, bir sağlık kuruluşuna
başvurması için uyarılır.Tesis girişlerinde el antiseptiği bulundurulur ve misafirlerin ellerini antiseptikle temizlemelerinden sonra girişleri sağlanır.Misafirin yanında yoksa verilmek üzere maske bulundurulur. Misafirlerin yeme-içme faaliyeti dışında maske takması sağlanır.Mümkün olduğunca, temassız ödeme alınır. Temaslı post cihazı kullanılması halinde,her kullanımdan sonra cihazın temizlik ve dezenfeksiyonu sağlanır.Ödeme alanlarında kasa ile misafir arasına göz hizasına kadar pleksiglas veya benzeri bariyer düzenlenir veya kasada ödeme alan personel yüz koruyucu maske kullanır.Vale hizmeti veren personel, her araç teslim alma ve etme hizmetinden önce ve sonra ellerini uygun antiseptik ile temizler, eldiven takmaz ve taşıtları maskeli kullanır.
YEMEK SALONU VE GENEL KULLANIM ALANLARI
Asansörlerin içine 1’er metre ara ile sosyal mesafe yer işaretleri yapılarak, toplam kapasitesinin üçte birini geçmemek kaydıyla kapasitesi belirlenir ve yazılı/görsel bilgilendirme
yapılır.Yemek salonları, giriş alanı ve holü, ilave salonlar gibi genel alan kullanımları ve açık alanlar dahil tesisin tamamı sosyal mesafe planına uygun olarak düzenlenir. Tesisin içinde
veya dışarısında sıra oluşabilecek her yerde 1 metre ara ile sosyal mesafe işaretlemeleri yapılır.Sosyal mesafe ve oturma düzeni kuralları, aynı aileden olan veya bir grup olarak gelen
misafirler arasında uygulanmaz.Yemek servisi verilen masalar arası mesafe 1,5 metre, yan yana sandalyeler arası 60 cm olacak şekilde düzenlenir. Servis personeli, servis esnasında mesafe kurallarını korumaya ve temastan kaçınmaya özen gösterir.Her masada el antiseptiği veya kolonya bulundurulur.Açık büfe uygulaması yapılması halinde açık büfenin misafir tarafına misafir erişimini engelleyecek şekilde pleksiglas veya benzeri bariyer yapılır, servis ise mutfak personeli tarafından sunulur.Çay/kahve makinesi, su sebilleri, içecek makinesi gibi araçların kaldırılması veya misafirin servis elemanı aracılığıyla servis alması sağlanır.Yemek masaları ve sandalyeler, servis malzemeleri, şeker, tuz, baharat, peçete, menü gibi malzemelerin her misafir kullanımından sonra uygun şekilde temizliği ve dezenfeksiyonu sağlanır. Mümkünse tek kullanımlık şeker, tuz, baharat, peçete kullanılır.Genel kullanım alanlarının ve genel müşteri tuvaletlerinin girişlerinde, geniş salonların farklı yerlerinde el antiseptiği bulundurulur.Genel tuvaletlerin giriş kapıları mümkünse otomatik kapı sistemi olarak düzenlenir,düzenlenememesi halinde giriş kapılarının kollarının sık sık dezenfeksiyonu sağlanır.Tesis içerisinde çocuklara ayrılmış oyun odaları hizmete açılmaz.

REKLAM ALANI
BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ